Information
1 minut min

Isover får ny logga och gemensamt marknadsuppdrag med sina systervarumärken

Isover får ny logga och gemensamt marknadsuppdrag med sina systervarumärken


En del av den nya varumärkesidentiteten handlar om att utveckla varumärkena så att de lätt kan kännas igen som en del av samma grupp.

Under de senaste åren har Saint-Gobain genomgått stora förändringar. Förändringar som lett till en starkare och mer agil koncern som står närmare kunderna och marknaden. Alla våra team runt om i världen delar nu ett ambitiöst och meningsfullt syfte: Making the World a Better Home. 

Saint-Gobain Sweden AB:s varumärken, Isover, Gyproc och Weber delar Saint-Gobains nya marknadsmission och det finns synergier som kanske inte är bekanta för våra kunder. En del av vår nya varumärkesidentitet är att utveckla varumärkena så att de lätt kan kännas igen som en del av samma familj.
 

Isovers nya logga

Ny logotyp

För att stödja förändringen finns tillsammans med vårt nya marknadsuppdrag och våra varumärkeslöften även en ny grafisk profil vilket inkluderar en ny logotyp.
Isovers logotyp har behållit samma, igenkännbara, gula och svarta men har fått ett nytt mer modernt utseende.